Nettkurs:

Kursrekke i Feldenkraismetoden med fokus på bevegelse i dagliglivet.

Hovedfokuset er på gåing i rolig og raskt tempo på flat mark, opp og nedoverbakke, trapper og terreng. Vi gjør en øvelse fra Feldenkraismetoden hver gang, og ser på hvordan denne er relevant for gåing og daglig bevegelse.

Vi har mye fokus på balanse i bevegelse i dette kurset. God balanse er en forutsettning for trygg bevegelse, når vi går, løper og i alle former for aktivitet, idrett, dans, lek mm.

Kursrekken passer både for helt nye deltagere, de som har vært med på dette kurset tidligere og de som kjenner Feldenkraismetoden fra tidligere.

Vi gjør opptak av øvelsene slik at du også kan gjøre disse hjemme mellom hver kursgang.

Kurset går over 6 kursdager, 1,5 time hver gang.

Sted:  Live nettkurs. Du deltar hjemmefra.

Vi bruker  appen Zoom som gir mulighet til både å demonstrere øvelser, jeg kan observe deltagerene og vi kan snakke sammen mm.

Kurset undevises av Hans Holter Solhjell. Du kan lese mer om meg her.

Kursdatoer:

Tirsdag 27. oktober kl. 14.30 – 16.

Tirsdag 3. nvoember kl. 14.30 – 16.

Tirsdag 10. november kl. 14.30 – 16.

Tirsdag 17. november kl. 14.30 – 16.

Tirsdag 24. november kl. 14.30 – 16.

Tirsdag 1. desember kl. 14.30 – 16.

Pris: 2250 kr.

Rabatt for studenter og trygdede: 1750 kr.

Skriv «Student» i kupongfeltet på påmeldingssiden for å få rabatten.

Ønsker du informasjon om nye kursdatoer? Du kan sette deg på interesseliste her.

«Jeg kan gå lenger, bevege meg med en annen letthet og fleksibilitet i hverdagen og er mindre sliten. Smerter grunnet overbelasting har forsvunnet i løpet av kort tid.
 
For meg er dette en usedvanlig affirmativ og livsbejaende opplevelse at jeg som er 60 år gamle
kan lære og oppleve meg mer naturlig bærekraftig og spenstig enn på mange år. Skulle gjerne ha lært dette som ungdom»
 
Cecilie Dahl.

Vil du bevege deg lettere og mer effektivt, mer behagelig og med mindre anstrengelse?

I dette kurset lærer du hvordan du kan gå lettere og bedre, på flatmark, i bakker og trapper.

Og også hvordan du kan gå meditativt, og bruke gåturer både til lett mosjon, mindfulness og meditasjon.

Hvem passer kurset for?

-Deg som ønsker å gå mer i hverdagen.

-Deg som allerede går mye.

-Om du ønsker å kombinere gange med mindfulness.

-Om du har problemer med å gå eller løpe.

-Om du rehabiliterer etter skader eller sykdom.

-Også relevant for løping og idretter hvor det løpes.

Hva vil du kunne oppnå?

-Å gå raskere og lengre.

-Beveg deg lettere og med mindre anstrengelse.

-Forebygge skader.

-Forbedret koordinasjon og balanse.

-Reduksjon av smerter og ubehag.

-Bedre utholdenhet.

-Bedre forståelse av læring og bevegelse.

Gå bedre kurs og veiledning.
I kurset, eller individuell veiledning, jobber vi med å forbedre grunnleggende motoriske ferdigheter og koordinasjon relatert til å gå. Vi ser på hvordan vi kan utnytte balanse, vektoverføring og spille på lag med tyngdekraften for å gjøre bevegelse lettest mulig.  Dette er relevant uansett funksjonsnivå, enten du har utfordringer med normal gange, eller driver aktivt med en idrett hvor løping er en del av idretten.

Undervisningen er basert på Feldenkraismetoden. Feldenkraismetoden er en pedagogisk metode hvor vi bruker oppmerksom bevegelse for å jobbe med rehabilitering, prestasjonsforbedring og personlig utvikling. I kurset vil du veiledes gjennom en serie bevegelsessekvenser på en slik måte at du øker din egen oppmerksomhet på deg selv, og  utforsker din måte å gjøre bevegelsene på. Gjennom øvelsene vil du finne nye og mer effektive, bedre koordinerte og mindre anstrengende måter å bevege deg på.

Påmelding eller bestilling av individuelle timer kan du gjøre via kontaktskjemaet her. Oppgi ditt navn og adresse, til bruk på giroen.

Gå bedre kurs og veiledning.